Sekwencyjny wtrysk gazu
ZAVOLI WINNER 4-cyl.
Sekwencyjny wtrysk gazu ZAVOLI WINNER jest przeznaczony do samochodów 3- i 4-cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest tańszą alternatywą systemu Zavoli BORA32 łączącym w sobie wysoką jakość włoskich komponentów z bardzo atrakcyjną ceną, odpowiadającą polskim realiom.
Za prawidłową pracę systemu odpowiada nowoczesny technologicznie sterownik gazowy Zavoli S32 MPC, który precyzyjnie steruje elementami wykonawczymi systemu, dzięki czemu mieszanka dostająca się do cylindrów ma odpowiedni skład chemiczny dostosowany do aktualnego zapotrzebowania silnika samochodu. Sterownik jest wyposażony m.in. w funkcje: VSR oraz START&STOP. Nowa konstrukcja reduktora Zavoli „Plus”, który jest zintegrowany z elektrozaworem LPG w dużym stopniu ułatwia jego montaż w komorze silnika. Reduktor jest dostępny w wersjach Normal oraz Super w zależności od mocy silnika. Za wtrysk gazu odpowiada listwa wtryskowa Valtek typ 37
ZAVOLI WINNER jest systemem zarówno prostym w montażu, programowaniu oraz obsłudze.
System spełnia rygorystyczne normy emisji spalin dzięki czemu może być montowany do samochodów z normą emisji spalin EURO V oraz EURO VI.
Systemy BORA produkowane przez Zavoli spełniają wymagania najnowocześniejszych silników benzynowych z wtryskiem sekwencyjnym. W celu spełnienia wymagań nowoczesnych silników benzynowych oraz zapewnienia naszym instalatorom komfortowego i łatwego montażu, wprowadzona została technologia Zavoli BORA. Opracowana w laboratoriach koncernu charakteryzuje się innowacyjnymi cechami i funkcjami.
Zastosowana nowoczesna technologia mikroprocesorowa zapewnia potężną moc obliczeniową i pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne zestrojenie i korekty systemu. Sposób kalibracji został udoskonalony i maksymalnie uproszczony. Oprócz zastosowania automatycznej kalibracji możliwe jest przeprowadzenie mapowania ręcznego, nawet na koniec każdego automatycznego procesu. Sterownik gazowy został wyposażony w dodatkowe strategie:
Funkcja VSR - umożliwiająca dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających się z tym problemem.
Funkcja START&STOP - (samochód musi być wyposażony w ta strategię fabrycznie) - zdaniem jej jest redukcja zanieczyszczeń i zużycia paliwa podczas zatrzymania samochodu np. na skrzyżowaniu - silnik uruchamia się na paliwie gazowym.
Zestaw wykorzystują nowe wtryskiwacze BORA JET. Technologia BORA pozwala wykorzystać potencjał tego wtryskiwacza. Zapewnia szybki i dokładny czas wtrysku gazu i dzięki temu zaspokaja potrzeby każdego nowego silnika. Systemy zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi europejskimi standardami technologicznymi i zatwierdzone zgodnie z przepisami R110, R67 i R115.
Direct Injection Alisei jest najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej firmy Zavoli przeznaczonym do silników 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem benzyny (np: FSI, TSI ). Alisei został opracowany indywidualnie dla danego typu silnika dlatego przed montażem należy odczytać oznaczenie silnika oraz sterownika benzynowego i sprawdzić dostępność systemu.
Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca Alisei, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych zapewniając ich chłodzenie i tym samym zapobiega ich uszkodzeniu. Steruje ona wszystkimi fazami pracy silnika począwszy od wolnych obrotów a skończywszy na pracy w skrajnych warunkach, zapewniając maksymalny poziom kompatybilności dla każdego rodzaju paliwa. Dodatkowo w systemie zastosowano reduktor kompaktowy ZETA N (normal) lub ZETA S (super) w zależności od mocy silnika oraz wtryskiwacze BORA JET.
Programowanie systemu Alisei polega na wgraniu gotowej mapy opracowanej specjalnie dla danego modelu silnika. System Direct Injection Alisei charakteryzuje się dużą niezawodnością i prostotą obsługi, System Direct Injection Alisei spełnia najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin dzięki czemu może być montowany do samochodów spełniających wymogi EURO IV , EURO Voraz EURO VI.